Małe zainteresowanie Centrum Zgłoszeń, a zgłaszać tam warto także problemy z nieodśnieżonymi chodnikami

Służby miasta są tej zimy ostro krytykowane za utrzymywanie stanu dróg i chodników w mieście. Uwagi mieszkańcy podnoszą w internecie, publikując zdjęcia i komentując posty innych, ale zgłoszeń do urzędników przez internet, a także za pośrednictwem telefonu jest mało – twierdzi Piotr Mazik, naczelnik wydziału ekologii i infrastruktury urzędu miasta.

– Takich zgłoszeń na maila bądź przez Centrum Zgłoszeń na Portalu mieszkańca mieliśmy w tym roku tylko 10. Otrzymaliśmy też około 10 telefonów – wylicza.

Urzędnik zachęca, żeby wszelkie problemy z odśnieżaniem, ale także interwencje dotyczące wywozu odpadów, uszkodzonej infrastruktury, problemami z komunikacją miejską lub bezpieczeństwem zgłaszać przez Centrum Zgłoszeń na internetowym Portalu Mieszkańca. – To najwygodniejsza forma dla nas i mieszkańców, którzy dostają informację, co dzieje się z jego zgłoszeniem – przekonuje Piotr Mazik. – Mieszkaniec otrzymuje wtedy od nas informację, że interwencja została przyjęta, później jest informowany o stanie realizacji zgłoszenia – wyjaśnia.

Informacje o nieodśnieżonych chodnikach i ulicach gminnych i powiatowych, którymi zarządza miasto można też zgłaszać telefonicznie, dzwoniąc w godzinach pracy urzędu na numer 41 26 72 180 lub 26 72 201 oraz na Straż Miejską – 986.

Warto przypomnieć, że gmina odpowiada za zimowe utrzymanie dróg i chodników zarządzanych przez siebie oraz przez powiat. Nie zajmują się odśnieżaniem dróg wojewódzkich, czy chodników osiedlowych lub tych położonych przy prywatnych posesjach. Za sprawą Straży Miejskiej podejmują za to interwencję u właściwych instytucji.

Przypomnijmy, że miasto ma polisę ubezpieczeniową obejmującą zarówno chodniki jak i ulice. Mieszkańcy, którzy doznają np. kontuzji w wyniku nieodśnieżenia chodnika mogą ubiegać się o odszkodowanie.

/mag/

Ważne wydarzenia