Sztuczna inteligencja wspomoże proces nauczania matematyki uczniów z ostrowieckich szkół podstawowych. Dziś (16.11) po południu w Publicznej Szkole Podstawowej numer 14 w Ostrowcu zainaugurowano projekt pt. 'Matematyka – wstęp do kariery wynalazcy’, który będzie realizowany wraz z Politechniką Warszawską.
– To jest narzędzie, które działa w przeglądarce internetowej, więc aby z niego skorzystać uczeń musi zalogować się do systemu za pomocą telefonu lub komputera, a potem już może rozwiązywać zadania. Poziom rozwiązywanych zadań wzrasta, jeśli uczeń wykonuje je poprawnie, a jeśli popełnia błędy, to sztuczna inteligencja wchodzi w tryb dojścia do przyczyn problemu i pomocy uczniowi – mówił dr Artur Jackowski z Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. I zaznaczał, że to starania Katarzyny Goworek, dyrektorki 'czternastki’ doprowadziły do tego, że sztuczna inteligencja trafiła właśnie do ostrowieckich szkół.
Uczestniczący w spotkaniu dyrektorzy ostrowieckich podstawówek dowiedzieli się między innymi tego, jak sztuczna inteligencja wpływa na wyniki uczniów w nauce oraz pracę nauczycieli.
– Naszą ideą było stworzenie narzędzia, które wspomoże pracę nauczycieli i zindywidualizuje proces nauczania, którego nauczyciel nie jest w stanie fizycznie przeprowadzić. W tej chwili tylko AI jest w stanie zagwarantować uczniowi indywidualne podejście podczas nauki w szkole – mówił dr Jackowski.
Prezydent Artur Łakomiec podkreślał, że nowe metody edukacji są potrzebne, by umożliwić wszystkim dzieciom zrównoważony rozwój.
-Tej sztucznej inteligencji wszyscy się obawiają, ale myślę, że tak wykorzystana może być pożyteczna, szczególnie że efekty jej pracy z dziećmi są widoczne i namacalne – mówił wiceprezydent Łakomiec.
A projekt pt. 'Matematyka – wstęp do kariery wynalazcy’ Politechnika Warszawska realizuje w 10 miastach w Polsce.
/mor/