Nowy logotyp Ostrowieckiego Browaru Kultury

Od dziś Ostrowiecki Browar Kultury i instytucje mające w nim siedzibę mają nowe logotypy.


Odwołują się do otwartości na wszystkich odwiedzających Browar.
– Musimy się chwalić tym co najlepsze, musimy naszym mieszkańcom i naszym gościom pokazywać, że mamy w Ostrowcu obiekt mieszczący pod swoim dachem trzy instytucje kulturalne. Teraz także te instytucje znalazły się pod wspólnym logiem Ostrowieckiego Browaru Kultury, obiektu w którym skupia się wszystko co najlepsze w kulturze – mówił dziś prezydent Jarosław Górczyński i dodał, że w połączeniu z wydarzeniami kulturalnymi logotyp będzie stanowił ważny element promocji Ostrowieckiego Browaru Kultury i samego miasta.
O tym, jak ważna jest identyfikacja miejsca poprzez logotyp mówił Jacek Kowalczyk, dyrektor Miejskiego Centrum Kultury.
– To jest element który komasuje całą przestrzeń browaru pod jednym hasłem. Jak patrzymy na logotypy największych marek w Polsce i na świecie, wiemy że logotyp jest podstawą ich funkcjonowania marketingowego – tłumaczył.
Oprócz logotypów powstała także książka identyfikacji wizualnej, która ma ponad 220 stron. Zawarte w niej rozwiązania graficzne stosowane będą wewnątrz budynku i w promocji zewnętrznej.
Logo każdej instytucji działającej w browarze wyróżnia się innym kolorem.
– Dzięki odpowiedniemu dobraniu kolorów uda się zamarkować strefy działalności instytucji kultury. Niebieski – kojarzący się z książką – kolor, zarezerwowaliśmy dla Miejskiej Biblioteki Publicznej, kolor fioletowy będzie się kojarzył z częścią artystyczną reprezentowaną przez Biuro Wystaw Artystycznych, a pomarańczowy – kojarzony z Ostrowcem – przypadł Miejskiemu Centrum Kultury – wyjaśniał dyrektor Kowalczyk.
Logotyp zaprojektowało Studio Graficzne PROSZKI. Jego opracowanie kosztowało 8 tysięcy zł.

/bart/

Ważne wydarzenia