Celem jest integrowanie uczniów, wzmacnianie relacji z wychowawcami klas oraz przeciwdziałanie hejtowi w szkołach, a wygrać można spotkanie integracyjne z ogniskiem w Bałtowskim Kompleksie Turystycznym. Dwa konkursy dla szkolnych klas w ramach zainicjowanej kampanii 'Myślę, czuję, nie hejtuję’ ogłaszają Radio Ostrowiec i Gmina Ostrowiec.
– Liczymy, że to działanie wywoła bardzo dobry efekt, zintegruje klasy, bo te konkursy nie są skierowane do indywidualnych uczestników, ale właśnie do całych klas. Liczymy, że nasze wyzwanie podejmą grupy klasowe razem z wychowawcą, co jest dla nas ważne, że wspólnie staną do rywalizacji i stworzą najlepszy plakat i najlepszy spot radiowy na temat hejtu. Chcemy, żeby spróbowali wskazać skutki hejtu lub właściwe postępowanie – zapowiedziała na antenie RO wiceprezydent miasta Katarzyna Piętos.
Konkursy na najlepszy plakat kampanii społecznej przeciw hejtowi oraz najlepszy spot radiowy lub scenariusz takiego spotu to jedna z zapowiadanych inicjatyw po przeprowadzeniu w szkołach podstawowych badania ankietowego na temat hejtu wśród uczniów. Takie badanie na zlecenie Radia Ostrowiec wykonali we wszystkich szkołach podstawowych w powiecie ostrowieckim pracownicy Wydziału Pedagogicznego ANSG. Potwierdziło ono, że hejt w szkołach jest problemem, wskazało też drogę postępowania.
– To, co bardzo i co wybrzmiało z tego badania, które zostało później przeanalizowane także przez specjalistów, to po pierwsze widoczny brak jakiegoś zaufania ze strony uczniów do nauczycieli, w tym wychowawców. Uczniowie jasno wskazywali, że o przypadkach hejtu, przemocy rówieśniczej nie informują dorosłych, a próbują sami sobie z nimi radzić. To nie jest właściwe zachowanie, bo pomocy powinni szukać u dorosłych. Do tego konieczne jest zaufanie i nad tym należy pracować. Kolejnym istotnym wnioskiem i pracą do wykonania jest integrowanie młodzieży, budowanie więzi. Do osób, które lubimy, które znamy uśmiechamy się, a nie atakujemy ich, nie obrażamy – wyjaśniała Magdalena Jurkowska, redaktor naczelna Radia Ostrowiec.
Nagrodami dla klas, których prace oceni jury złożone z przedstawicieli stacji i urzędu miasta, będzie spotkanie integracyjne z ogniskiem, ufundowane przez Bałtowski Kompleks Turystyczny. Laureaci konkursu na najlepszy plakat będą mogli także podziwiać swoją pracę w przestrzeni publicznej. Miasto zamieści duże plakaty na przystankach autobusowych. Laureaci konkursy na najlepszy spot radiowy nagrają go w profesjonalnym studiu Radia Ostrowiec, a prace będą emitowane na antenie w ramach kampanii społecznej 'Myślę, czuję, nie hejtuję’. Termin nadsyłania prac upływa 1 czerwca.
/red/
REGULAMINY
Regulamin konkursu plastycznego