W urzędzie miasta podpisano umowę z wykonawcą drugiego etapu zagospodarowania terenów inwestycyjnych w okolicy ulic Samsonowicza i Bałtowskiej w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Spośród pięciu ofert, które wpłynęły na przetarg wybrano ofertę konsorcjum firm, których liderem jest firma Mirbud ze Skierniewic. W swoim portfolio ma między innymi budowę dróg szybkiego ruchu i odcinków autostrad. – Do 2026 roku będzie czas na projektowanie oraz tak zwany ZRID, a potem firma przystąpi do prac, które zakończą się w listopadzie 2028 roku. Ta inwestycja odsłoni tereny inwestycyjne, a my w tym czasie też nie będziemy próżnować. Mamy swoje zadania, będziemy chcieli zmienić plan zagospodarowania przestrzennego, abyśmy mogli scalić te grunty i zaoferować kompleksy pod inwestycje naszym oferentom – informuje prezydent Ostrowca Artur Łakomiec.
W najbliższych latach gmina Ostrowiec planuje w rejonie już przygotowanych terenów inwestycyjnych w sąsiedztwie Celsy Huty Ostrowiec budowę około 5 kilometrów jezdni. Dziewiczy teren około 30 hektarów ma być podzielony na mniejsze obszary, które uzbrojone we wszystkie sieci oraz obudowane drogami będą przygotowane pod budowę hal produkcyjnych i magazynów. – W tym jest budowa dróg z drogami dla pieszych i rowerów, pełną infrastrukturą jeśli chodzi o kanalizację deszczową, oświetlenie uliczne w technologii LED. Mamy też zaprojektowany zbiornik na odparowanie wód opadowych i roztopowych – mówi Marcin Karbowniczek, kierownik referatu inwestycji drogowych w urzędzie miasta.
Inwestycja będzie uwzględniała problem zgłaszany przez mieszkańców Kątów Denkowskich. – Ważne jest odciążenie drogi do firmy ZłomHut. Będzie można bezpiecznie przewozić złom po nowym szlaku, co odciąży Kąty Denkowskie, po których cały ten transport przebiega – dodaje prezydent Łakomiec.
W przyszłości miasto chciałoby także doprowadzić do wybudowania właśnie w tej okolicy fragmentu obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego. Koncepcja samorządu przewiduje połączenie tych projektowanych dróg z węzłem będącym częścią obwodnicy.
Samorząd pozyskał na to przedsięwzięcie ostatecznie ponad 60 milionów złotych z programu Polski Ład. Z własnego budżetu dołoży ponad 7 milionów złotych.
/sla/