Badania jakości produktów uczył wytwórców lokalnych przysmaków LGD Krzemienny Krąg

Lokalna Grupa Działania 'Krzemienny Krąg’ od półtora roku pracuje nad budową lokalnej marki, czyli unikatowych produktów, usług i wydarzeń, które będą wyróżniać teren Krzemiennego Kręgu, stając się powodem do dumy. Produkty te będą certyfikowane.

– Zakończyliśmy ten pierwszy etap inwentaryzacji i wiemy, jakie mamy zasoby i teraz zaczynamy drugi etap, czyli pracę nad komunikacją, czyli skomunikowaniem marki z lokalnym środowiskiem, a przede wszystkim z klientami i odbiorcami tych produktów. Będziemy, krótko mówiąc, pracowali nad wizualizacją – mówi Jarosław Kuba, prezes LGD-u i zapowiada, że wszystkie graficzne znaki związane z lokalnymi produktami Krzemiennego Kręgu powstać powinny jeszcze w tym roku.

Certyfikat będzie potwierdzał wysoką jakość produktów. W utrzymaniu wysokiej jakości wyrobów spożywczych pomóc przedsiębiorcom mają umiejętności zdobyte na warsztatach, jakie poprowadziła w piątek, 28 kwietnia Natalia Gołka, ekspertka badań sensorycznych i dyrektorka Europejskiego Centrum Edukacyjnego 'Centrus’. – Sensoryka to zmysły i jako aparat pomiarowy wykorzystujemy tu nasze zmysły, a jest ich pięć. Takie badania powinny się odbywać w zakładach raz na miesiąc, bo to jest wewnętrzna kontrola jakości producenta, którą można prowadzić niewielkim nakładem finansowym, ale przeszkoleniem ludzi. W krajach wysoko rozwiniętych wszystkie zakłady spożywcze mają pracownie sensoryczne –
wyjaśnia ekspertka. A zmysły uczestników warsztatów szkoliła oczywiście na lokalnych produktach. – Mamy chruściele, czyli bałtowski, lokalny wyrób, miejscowe sery wędzone, ryby wędzone, pierogi robione ręcznie od dwóch producentów i osobno będziemy porównywać ciasto, nadzienia i dopiero później całe pierogi. Będziemy badać wina z lokalnych winnic, porównując je do najlepszych produktów – wyjaśnia dyrektor Gołka.

Krzemienny Krąg lokalną markę na rynek zamierza wprowadzić w przyszłym roku.

/mag/

Ważne wydarzenia