Połowa kładki nad torami w Ostrowcu jest już otwarta. Trwa remont peronu

Fot. Anna Śledzińska

Część kładki na dworcu kolejowym w Ostrowcu została oddana do użytku po remoncie. Prace trwają też na peronie, który ma być nowoczesny i dostosowany do obecnych standardów.

Stara, kilkudziesięcioletnia kładka nad torami nazywana była przez mieszkańców kładką wstydu. W 2022 roku spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zobowiązała się wyremontować część, która jest jej własnością. Wejście od strony dworca zostało już udostępnione pasażerom. Wymieniono podpory podtrzymujące konstrukcję, ustawiono nowe schody, położono nawierzchnię i zamontowano oświetlenie.

– Cała konstrukcja została odmalowana, zabezpieczona antykorozyjnie, nawierzchnia jest przygotowana tak, by piesi mogli poruszać się po niej bezpiecznie – mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. – Kładka ma dwie części, jedna z nich „kolejowa” za którą odpowiada nasza spółka jest już gotowa.

Druga część kładki, umożliwiająca dojście na peron od strony ulicy Żabiej, jest remontowana przez gminę Ostrowiec.

W ramach przebudowy linii kolejowej numer 25 od Skarżyska Kamiennej do Sandomierza, trwa także modernizacja jedynego czynnego peronu kolejowego, z którego korzystają podróżni w Ostrowcu.

– Podróżni będą mieli do dyspozycji wybudowany według najnowszych standardów peron dwukrawędziowy, będzie większy i wyższy od dotychczasowego. Będzie wyposażony w małą architekturę, tablice informacyjne, nowoczesne oświetlenie – wylicza Piotr Hamarnik.

Peron ma być też w końcu wyposażony w zadaszenie, które jest szczególnie potrzebne w czasie opadów, biorąc pod uwagę, że budynek dworca od lat jest zamknięty i niszczeje.

Peron ma być również dostępny z dołu, dla osób mających problemy z poruszaniem się lub mających duży bagaż. W tej chwili bezpieczne przejście przez tory jest zdemontowane, ale powstaje nowe, które umożliwi podejście od strony dworca.

/sla/

Ważne wydarzenia