Rynek SEO w ciągu ostatnich kilku lat zmienił się diametralnie…Wcześniej linki były kupowane – teraz są zdejmowane Kiedyś pisało się obszerne teksty – teraz zalecane są krótkie. Pogrubiony tekst ze słowem nie działa tak jak kiedyś. Wcześniej myślało się tylko o pozycjach – teraz o ruchu
Co robić w obliczu zmian w SEO?
Stwórz stronę internetową dla ludzi. Algorytmy zmieniają się co 2-3 miesiące, następuje ciągła rekonfiguracja strategii, udoskonalanie stron i zmiany w budżetach. Wszystkie algorytmy sprowadzają się do stron dostosowanych społecznie. Które są jak najbardziej przyjazne, ciekawe, informacyjne, użyteczne dla użytkownika. Promocja SEO nadal generuje około 50% darmowego ruchu. W tym środowisku, nie ma powodu, aby nie robić działań takich jak pozycjonowanie stron Ostrowiec Świętokrzyski czy SEO dla małego bloga firmowego.
Nadszedł czas na White SEO
- Brak płatnych linków;
- Brak reklam;
- Brak rankingów;
Warto budować strony, które są maksymalnie użyteczne i przyjazne dla użytkownika oraz zgodne z algorytmami wyszukiwarek internetowych.
2 obszary pozycjonowania SEO:
SEO wewnętrzne: Praca nad wewnętrznymi czynnikami rankingowymi serwisu
- struktura strony + rdzeń semantyczny;
- meta tagi;
- Nagłówki H1-H6;
- teksty;
- linki wewnętrzne;
- zdjęcia;
- przekierowania;
Ostatnim punktem optymalizacji jest wysłanie jej do wyszukiwarek w celu zaindeksowania.
SEO zewnętrzne: Stymulacja strony przez zewnętrzne czynniki rankingowe
- społeczne impulsy zewnętrzne
- indeksacja i śledzenie rankingu
- utrzymanie wewnętrznych ustawień optymalizacyjnych
Celem pozycjonowania zewnętrznego jest ciągłe zwiększanie lub utrzymywanie darmowego ruchu organicznego na stronie. Najpierw wykonaj wewnętrzną optymalizację, potem zewnętrzną optymalizację dla wzrostu ruchu organicznego z wyszukiwarek.
Dlaczego warto rozważyć SEO już dziś?
- Pozycjonowanie SEO wciąż generuje darmowy ruch, który dziś może stanowić nawet do 50% całego ruchu na stronie.
- Wzbudza zaufanie do strony i firmy. Jeśli strona znajduje się zarówno w płatnych, jak i bezpłatnych rankingach, generuje większe zaufanie użytkowników.
- Zwiększa widoczność Twojej strony w Internecie – dodatkowa obecność w sieci. Użytkownicy częściej oglądają Twoją stronę, co generuje większe zainteresowanie
Jakie są minusy SEO?
- Wysoce nieprzewidywalne wyniki. Na SEO ma wpływ jakość strony, a także zachowanie konkurencji i zmiany w algorytmach wyszukiwarek.
Ale w każdym przypadku, Twoja strona powinna być opracowana prawidłowo, ponieważ SEO jest integralną częścią kompleksowej promocji strony internetowej w wynikach wyszukiwania.
Co warto zlecić agencji SEO?
Dział pozycjonowania SEO, funkcjonuje głównie w 3 obszarach:
- wewnętrzne SEO;
- zewnętrzne SEO;
- kontrola zarządcza związana z analityką internetową.
Za każdy obszar odpowiedzialny jest osobny specjalista. Podczas gdy wcześniej SEO mogło być wdrażane przez jednego specjalistę, dziś SEO wymaga zintegrowanego podejścia. Wynika to ze wzrostu konkurencji i złożoności algorytmów wyszukiwarek. W pracy wykorzystywane są zarówno manualne metody analizy, których nie zapewnia żaden z automatycznych systemów, jak i systematyczne podejście pozwalające na łatwe skalowanie biznesu klienta.