Ponad 6,5 tysiąca porad medycznych udzielono w ramach nowej usługi NFZ

żródło: pixabay.com

Ponad 6,5 tys. konsultacji udzielono już w ramach uruchomionej przez NFZ kilka tygodni temu Teleplatformy Pierwszego Kontaktu.

– Około 57 proc. połączeń stanowią porady pielęgniarskie a blisko 43 proc. porady lekarskie. Najwięcej połączeń osoby potrzebujące porady wykonują pomiędzy godziną 18.00 a 21.00. Średni czas oczekiwania na połączenie wynosi zaledwie kilkanaście sekund.  Porady udzielane są w czterech językach, oprócz polskiego jeszcze w angielskim, ukraińskim oraz rosyjskim. Na 6,5 tysiąca porad około 126 udzielonych było właśnie w języku obcym. Z możliwości uzyskania porady w języku migowym skorzystało 9 osób podczas wideorozmowy – mówi Marzena Nosek ze świętokrzyskiego oddziału NFZ.

Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 137 200 wieczorem, nocą, w weekendy i święta otrzymamy pomoc medyczną bez wychodzenia z domu. Podczas połączenia można także otrzymać e-receptę lub e-skierowanie. Telefony od pacjentów odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia. Platforma działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta – dodaje Marzena Nosek.

Bezpłatne połączenie z infolinią może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona wyłącznie dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju. NFZ liczy, że usługa zyska na popularności i odciąży szpitalne oddziały ratunkowe, a także lekarzy rodzinnych.
/paw/

Ważne wydarzenia