Radni miejscy podczas nadzwyczajnej sesji, 25 lipca jednogłośnie przyjęli apel o uwzględnienie Ostrowca Świętokrzyskiego w planach budowy linii kolejowych dużych prędkości w ramach rządowego programu 'Polska 100 minut’.
– To sprawa, w której nie powinno być żadnych podziałów – mówi Mariusz Łata, radny Koalicji Tak! Dla Samorządu. – Każdemu zależy na tym, aby nasze miasto rozwijało się równomiernie, aby transport kolejowy był jak najlepiej rozwinięty. Chciałbym zwrócić uwagę, że potrzeba jest budowania wspólnych wysiłków tak, aby Ostrowiec nie był wykluczony również z mapy drogowej – zaznacza Mariusz Łata.
Apel ma zostać przekazany prezydentowi, premierowi i świętokrzyskim parlamentarzystom. Jego projekt przygotowali radni z klubu Prawo i Sprawiedliwość.
– Staramy się tym apelem zwrócić uwagę na ten istotny fakt z punktu widzenia strategii rozwoju miasta. Miała tu przebiegać tak zwana szprycha kolejowa. Mamy nadzieję, że te uchwały, które podejmują samorządy różnego szczebla przyniosą efekt i nie będziemy wykluczeni komunikacyjnie – mówi Krzysztof Ołownia, przewodniczący klubu PiS.
Rządowy program 'Polska 100 minut’ obejmuje plany stworzenia sześciu różnych linii szybkiej kolei między Warszawą, a dużymi wojewódzkimi miastami. Żadna z tych linii nie przebiega jednak przez miasta w województwie świętokrzyskim. Wcześniejsze założenia związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego zakładały budowę dwóch tzw. szprych, przebiegających przez nasz region: nr 6 – z Sanoka przez między innymi Ostrowiec Świętokrzyski i powiat starachowicki oraz nr 7 – przez Busko-Zdrój i Kielce do Opoczna. Nową koncepcję rząd Koalicji 15 października przedstawił miesiąc temu. Od tamtego czasu do prezesa rady ministrów wpływają apele o modyfikację programu i uwzględnienie w nim mniejszych miast, takich jak Kielce i Ostrowiec.
/mor/