Kolejne próby oszustwa na tzw. spoofing

żródło: pixabay.com

Konsultanci pracujący na infolinii ZUS nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych czy tych używanych w komunikacji z bankami – informuje Paweł Szkalej, rzecznik prasowy świętokrzyskiego oddziału ZUS.

– Otrzymujemy w ostatnim czasie sygnały od naszych klientów, że rzekomo dzwonią do nich pracownicy naszej infolinii. Pytali – łamaną polszczyzną – o zmianę numeru telefonu do konta PUE ZUS a wręcz namawiali do zmiany tego numeru. Pytali także o numer telefonu podany w bankowości internetowej – tłumaczy rzecznik Szkalej i podkreśla, że pracownicy ZUS kontaktują się tylko w konkretnej sprawie prowadzonej w ZUS. Mogą to być połączenia dotyczące wezwania np. na kontrolę zwolnienia lekarskiego.

Przypomnijmy, że w miniony poniedziałek 22 tysiące złotych w wyniku jednego z takich procederów straciła 59cio-letnia mieszkanka Skarżyska-Kamiennej. Kobieta zaufała mężczyźnie, który zadzwonił do niej podszywając się pod pracownika banku. Oszust twierdził, że odpowiada za cyberbezpieczeństwo w placówce i poinformował kobietę o podejrzanych transakcjach i zaciągniętym kredycie na jej rachunku bankowym. Kobieta straciła pieniądze, bo postępowała zgodnie z instrukcjami. Jest czujność uśpił napis 'bank’, jaki wyświetlił się na telefonie, gdy odbierała połączenie.

/paw/

Ważne wydarzenia