Radio Ostrowiec liderem słuchalności. Dziękujemy naszym wspaniałym Słuchaczom!

Radio Ostrowiec liderem słuchalności w powiecie ostrowieckim. W badaniach Radio Track wykonanych przez Instytut Badań i Opinii Kantar Polska zajmujemy pierwsze miejsce z wynikiem 23,2 procent.

Za nami jest ogólnopolska stacja RMF FM z wynikiem 19,3 procent, a ostatnie miejsce na podium zajmuje Rekord Radio Świętokrzyskie, którego słuchalność to 18,6 procent.
– Te badania dotyczą długiego okresu, bo aż 12 miesięcy. To pokazuje, że tak wysoka słuchalność nie jest wynikiem jednej czy drugiej atrakcyjnej akcji, ale stałego zaufania i sympatii jaką obdarzyli nas Słuchacze – mówi Joanna Gergont, redaktor naczelna Radia Ostrowiec.
Wynik 23.2 procent dotyczy zasięgu dziennego. To parametr wskazujący jaki procent słuchaczy słucha Radia Ostrowiec, i jednocześnie do jak szerokiego grona odbiorców docieramy.
– Radio Ostrowiec jest stacją lokalną. Nasz zespół, nasi dziennikarze tu mieszkają, tu robią zakupy, tu chodzą do lekarza, tu mają przyjaciół i znajomych. Mają ogromną wiedzę o swoim mieście, o jego mieszkańcach, potrzebach, ale także sąsiednich gminach. To przekłada się na to, co słychać na antenie radia – podkreśla Joanna Gergont.
Zespół Radia Ostrowiec, choć niewielki, każdego dnia przygotowuje kilkanaście informacji lokalnych, które nadajemy co godzinę, uzupełniając je wiadomościami z kraju i świata. Mamy audycje dla miłośników sportu, motoryzacji, nowych technologii, kultury. Wspiera nas grupa współpracowników, którzy realizują autorskie audycje muzyczne, językowe, piszą felietony, prowadzą audycje o regionie.
– To wszystko, to podium w rankingu słuchalności nie byłoby możliwe, gdyby nie Państwo, nasi Słuchacze. Którzy do nas dzwonią, przekazują nam informacje, dzielą się swoimi opiniami i oczekiwaniami. Za to zaufanie pięknie Państwu dziękujemy – mówi redaktor naczelna Radia Ostrowiec.
Badanie Radio Track Kantar Polska dotyczy okresu sierpień 2020 roku do lipca 2021 roku.

Kto słucha Radia Ostrowiec? Zerkamy na profil naszego Słuchacza

 

Radio Ostrowiec liderem słuchalności w powiecie ostrowieckim. Jesteśmy najchętniej słuchaną stacją radiową. Każdego dnia wybiera nas aż 23.2 procent Słuchaczy

Na drugim miejscu jest RMF FM ze słuchalnością 19,3 procent.
Badania słuchalności stacji radiowych tzw. Radio Track od lat dla niemal wszystkich sieci i stacji radiowych prowadzi Instytut Badań Rynku i Opinii Kantar Polska.
Obejmują one szereg parametrów – od zasięgu dziennego po profil słuchacza.
Każdy z parametrów opowiada nam o innym obszarze funkcjonowania stacji radiowej. Dla redakcji ciekawe mogą być wyniki tzw. pasm czasowych, w których widać w jakich godzinach w jakiej liczbie odbiorcy słuchają radia. To także tzw. profile słuchacza wskazujące – kto jest odbiorcą radia, czy kobiety czy mężczyźni, osoby w jakim przedziale wiekowym, mieszkańcy miast, czy wsi.
– Według badań, Radio Ostrowiec częściej wybierają kobiety – to 57 procent respondentek. Mężczyźni to 43 procent respondentów – mówi Klaudia Banaczek, szefowa działu marketingu w Radiu Ostrowiec.
Zwraca uwagę, że dla zespołu radia każdy słuchacz jest wyjątkowy i ważny, ale… jak podkreśla – nie da się zrobić radia, które ma 100 procent słuchalności i trafia w gusty zarówno dzieci i młodzieży, jak i seniorów.
– Pozwolę sobie z punktu widzenia działu marketingu, czyli też pionu sprzedaży zwrócić uwagę, że Radia Ostrowiec słucha 59 procent słuchaczy aktywnych na rynku pracy, czyli posiadających budżety, inwestujących w budowy domów, mebli, dekoracji, zabawki, edukację – po prostu robiących zakupy – podkreśla Klaudia Banaczek.
Ale dochodzi do tego jeszcze grupa słuchaczy w wieku 60-75 lat, a tych Radio Ostrowiec ma aż 34 procent. – Współcześni seniorzy to ludzie wciąż ciekawi świata, korzystający z ofert kulturalnych, nie stroniący od odwiedzania restauracji, kawiarni, wciąż dbający o siebie i swoje zdrowie – zaznacza szefowa marketingu Radia Ostrowiec. – W Radiu Ostrowiec mogą znaleźć informacje i ciekawe oferty naszych reklamodawców – dodaje.

Dane pochodzą z badania Radio Track, Kantar Polska, profil dotyczy słuchaczy w zasięgu dziennym w województwie świętokrzyskim, próba liczy N=114, okres z którego pochodzą dane: styczeń 2019-lipiec 2021

Jak czytać wyniki słuchalności stacji radiowych, jak są robione i do czego są potrzebne

Badania słuchalności stacji radiowych i oglądalności stacji telewizyjnych przygotowane przez profesjonalne instytuty stały się jednym z podstawowych narzędzi, wykorzystywanym w działalności medialnej. Od wielu lat badania słuchalności stacji radiowych tzw. RadioTrack prowadzi Kantar Polska

– Takie badania potrzebne są zarówno tym, którzy tworzą program radiowy jak i program telewizyjny, ale także reklamodawcom, którzy szukają kanału reklamy swoich towarów, produktów i usług i chcieliby wiedzieć do kogo, i w jakim zasięgu ta ich reklama, ta ich informacja o produkcie dociera –
– mówi Anna Romaniuk z Instytutu Badań Rynku i Opinii Kantar Polska, z którego usług korzystają niemal wszystkie sieci i stacje radiowe w Polsce.
Badania te na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy – od sierpnia 2020 roku do lipca tego roku pokazują, że liderem słuchalności w powiecie ostrowieckim jest Radio Ostrowiec. Codziennie falę 95,2 FM wybiera 23,2 procent słuchaczy.
Drugie miejsce w rankingu zajmuje ogólnopolska stacja RMF FM, na trzecim jest Rekord Radio Świętokrzyskie.
Kantar Polska bada szereg parametrów słuchalności radia m.in. zasięg dzienny, tygodniowy, udział w czasie słuchania, audytorium średniego kwadransa.
Każdy z parametrów opowiada nam o innym obszarze funkcjonowania stacji radiowej.
Ale najważniejszym wskaźnikiem popularności radia jest zasięg dzienny.
– Można traktować zasięg, szczególnie zasięg dzienny jako podstawową informację o pozycji, którą zbudowała stacja na danym rynku. Zasięg dzienny najbardziej precyzyjnie wskazuje, ilu słuchaczy dziennie słucha danej stacji. – tłumaczy Anna Romaniuk.

 


Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy Joanny Gergont z Anną Romaniuk, odpowiedzialną za badania w Kantar Polska.

 

 


Krzysztof Luft: – Media lokalne są bardziej związane z codziennością słuchaczy

 


Minister Krzysztof Luft był w składzie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, która zadecydowała o przyznaniu koncesji na nadawanie dla Radia Ostrowiec. A wniosków o koncesję na terenie powiatu ostrowieckiego i przyległych powiatów było kilka

– Ja generalnie jestem wielkim fanem lokalnych rozgłośni radiowych. Boleję nad tym, że one – niestety – nie wytrzymały konkurencji dużych sieci, które przez to, że stała za nimi potęga biznesowa przejmowały lokalne rozgłośnie w Polsce. Kiedyś było ich kilkakrotnie więcej niż dzisiaj – podkreśla minister Luft.
Media lokalne mają szczególną rolę zwłaszcza teraz, gdy media ogólnopolskie, a szczególnie media publiczne w warstwie informacyjnej, wydarzeniowej koncentrują się na tematach politycznych. – A już telewizja zwana publiczną zajmuje się głównie propagandą – zaznacza Krzysztof Luft.
– Tymczasem ludzie potrzebują informacji o tym, co dzieje się blisko nich. Media lokalne są bardziej związane z ich codziennością, mówią o tym, z czym ludzie się spotykają, rzeczywiście czym żyją – dodaje.
Obecnie na rynku nadaje około 50 lokalnych stacji radiowych, kiedyś było ich ponad 200. Wiele z tych stacji lokalnych po czasie 'przejęły’ duże sieci radiowe.
– Duże sieci także prowadzą lokalne rozgłośnie. Natomiast ich zainteresowanie daną społecznością i ich sprawami jest dużo mniejsze niż w miejscowym medium, np. radiu, którego program autentycznie tworzony jest w oparciu o to, co dzieje się w lokalnej społeczności – zaznacza minister Krzysztof Luft.
W poniedziałek opublikowaliśmy wyniki słuchalności przygotowane przez Instytut Badań Rynku i Opinii Kantar Polska. Badania w okresie od sierpnia 2020 roku do lipca tego roku, czyli na przestrzeni całych 12 miesięcy pokazują, że największą słuchalność w powiecie ostrowieckim ma Radio Ostrowiec. Każdego dnia naszą stację wybiera 23,2 procent słuchaczy.
Radio Ostrowiec rozpoczęło nadawanie programu 5 czerwca 2017 roku.

 


A cały wywiad Joanny Gergont z ministrem Krzysztofem Luftem do wysłuchania poniżej.

 


 

Ważne wydarzenia