Internetowe Konto Pacjenta dostępne już w formie aplikacji na smartfony

żródło: pixabay.com

Ministerstwo Zdrowia wraz z Centrum e-Zdrowia uruchomiło bezpłatną aplikację mobilną mojeIKP. Można ją bezpłatnie pobrać na telefon z dostępnych na smartfonie sklepów z aplikacjami.

Jak informuje Beata Szczepanek, rzecznik prasowy świętokrzyskiego oddziału NFZ, powodem wypuszczenia na rynek wspomnianej aplikacji były wyniki przeprowadzonych badań wśród osób, które już korzystają z Internetowego Konta Pacjenta. – Okazało się, że osoby, które posługują się IPK w 70 proc. robi to ze swoich telefonów, a tylko 30 proc. loguje się z laptopów i komputerów. Smartfon jest więc bardziej poręczny, jest tym narzędziem z którego korzystamy najczęściej. Żeby ułatwić korzystanie i dostęp do IPK z telefonu, żeby za każdym razem pacjent nie musiał w pełni się logować wpisując za PESEL, powstała aplikacja. Pozwoli ona w bardzo prosty sposób logować się do konta IPK – tłumaczy Beata Szczepanek.

Zaletą tego rozwiązania jest to, że pacjent z poziomu aplikacji ma dostęp do wszystkich lekarzy specjalistów i placówek. Przez system można m.in. zapisać się na leczenie, zarządzać terminami, czy sprawdzać historię swoich wizyt. – Oczywiście ta aplikacja jest rzeczą nową i w pierwszej kolejności uruchomiona została tylko część funkcjonalności. Ta, z której pacjenci najczęściej korzystają i ta, która jest teraz na czasie – pacjenci mogą umówić się na szczepienie przeciw COVID-19, możemy odbierać powiadomienia o wystawionych e-receptach i e-skierowaniach. Możemy wykupić lek na podstawie kodu QR, możemy sprawdzać dawkowanie przepisanego leku – mówi rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ. Dodaje, że w kolejnych miesiącach planowany jest dalszy rozwój aplikacji.

Z mojeIKP może korzystać każdy, kto posiada profil zaufany, e-tożsamość w jednym z wybranych banków lub e-dowód. Aplikację mobilną mogą aktywować także osoby, które do tej pory nie logowały się na swoim Internetowym Koncie Pacjenta.

/paw/

Podziel się

Ważne wydarzenia