Już nie tylko wyniki wykonanego testu na obecność koronawirusa, ale także informacje o skierowaniu na kwarantannę są przekazywane użytkownikom Internetowego Konta Pacjenta. To w związku z rosnącą liczbą zakażeń koronawirusem i osób kierowanych do odbycia domowej izolacji.
– Dzięki tej informacji pacjent wie jak długo ta kwarantanna powinna trwać. Przede wszystkim jednak jest tam również zamieszczony dokument, który można wydrukować lub przesłać elektronicznie do zakładu pracy, czyli odpada nam problem, w jaki sposób powiadomić pracodawcę, że faktycznie przebywa się na kwarantannie – mówi Beata Szczepanek, rzeczniczka świętokrzyskiego oddziału NFZ.
Internetowe Konto Pacjenta jest przede wszystkim źródłem informacji o przebytych chorobach i leczeniu. Zawiera bazę placówek medycznych, z którymi NFZ ma zawarty kontrakt. Można też dzięki niemu uzyskać receptę, czy skierowanie do lekarza bez konieczności wychodzenia z domu, co w dobie pandemii jest szczególnie przydatne. – Aby się zalogować wystarczy mieć profil zaufany. Większość z nas go ma, dzięki bankowości elektronicznej. Jeżeli nie, to musi go potwierdzić w instytucji państwowej, na przykład w Narodowym Funduszu Zdrowia, Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych czy Urzędzie Skarbowym – wyjaśnia Beata Szczepanek. Podkreśla, że Internetowe Konto Pacjenta może służyć także seniorom, którzy nie są biegli w nowych technologiach. Daje możliwość upoważnienia dostępu osobom trzecim, na przykład dzieciom lub wnukom, które w imieniu seniorów mogą z niego korzystać.
/mag/