Zmiana zasad pracy w ostrowieckim starostwie

Ostrowieckie starostwo powiatowe zmienia zasady pracy w dobie epidemii koronawirusa.

– Chcemy maksymalnie zmniejszyć czas oczekiwania przez mieszkańców na załatwienie swoich spraw. Nie wyobrażam sobie, że będą oczekiwać w kolejkach, zwłaszcza jesienią i zimą – mówiła na konferencji prasowej Marzena Dębniak, starosta ostrowiecki.
W starostwie powiatowym obowiązuje zasada 'jedno okienko – jeden interesant’, przez co łatwiej o zachowanie dystansu społecznego. Powoduje to jednak kolejki, które czasem tworzą się przed wejściem do urzędu, zwykle do wydziału komunikacji.
– Wydział Komunikacji jest czasami nieprzewidywalny pod względem liczby interesantów. Obserwujemy kolejki po 30 osób, ale petenci są obsługiwani „z marszu”, więc w różnych dniach i w różnych godzinach inaczej ta sytuacja wygląda – tłumaczy Marzena Dębniak.
Starostwo powiatowe wdraża więc prosty program komputerowy i uruchamia dwie infolinie, które będą czynne w ciągu dnia pracy wydziału.
– Państwo dzwoniąc, będziecie od razu mieć podaną godzinę i dzień w którym można załatwić sprawę. Będą również wysyłane informacje SMSami – podkreśla starosta Dębniak.
Osoby, które umówią się na wizytę będą mieć pierwszeństwo przy wejściu do urzędu. Dłużej będą czekać te osoby, które umawiać się nie będą. Dla nich zostanie przed starostwem ustawiony namiot.  Jednak Marzena Dębniak apeluje o korzystanie z nowego rozwiązania dla własnego komfortu. Cały czas możliwy też będzie mailowy kontakt z urzędnikami. A zmiany wejdą w życie 1 października.

Numery telefonów do wydziału komunikacji starostwa powiatowego to: 41 247 52 02 oraz 41 247 60 62

/mag/

Ważne wydarzenia