ZUS wznawia bezpośrednią obsługę klientów

Od dziś w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych odbywa się bezpośrednia obsługa klientów. ZUS jako jeden z pierwszych urzędów podjął decyzję, by otworzyć sale obsługi klientów.

Pracownicy będą udzielać informacji w zakresie składania wniosków, dokumentów, a także pomogą w założeniu i potwierdzeniu profilu na Platformie Usług Elektronicznych.
– Zakład Ubezpieczeń Społecznych cały czas realizuje swoje ustawowe zadania. Przez te kilka tygodni ograniczyliśmy bezpośrednie przyjmowanie klientów zgodnie z zaleceniami, ale to nie oznacza, że nie pracowaliśmy. Sale obsługi były czynne, wnioski były przyjmowane do specjalnych skrzynek podawczych. Teraz ZUS otwiera również sale informacyjne -mówi Paweł Szkalej, rzecznik prasowy świętokrzyskiego oddziału ZUS.

Wprowadzone zostały jednak pewne zmiany, m.in. specjalne strefy, w których mogą przebywać klienci.
– Mamy tzw. system kierowania ruchem. Pracownicy sal obsługi klienta kierują ruchem tak, by w sali przebywało maksymalnie tyle osób, ile osób jest na stanowiskach pracy. Na salach znajdują się pojemniki z płynem do dezynfekcji. Stanowiska są od siebie oddzielone specjalnymi szybami, są zwiększone dystanse, odległości. Wszystkich oczywiście prosimy jednak o to, aby przychodzili do ZUS-u w maskach. Jesteśmy w miejscu, w którym obsługa odbywa się bezpośrednio – dodaje rzecznik prasowy.

Przypomnijmy, że we wszystkich placówkach ZUS nadal dostępne są skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem ZUS.

/paw/

Ważne wydarzenia