Ostrowiecki Browar Kultury będzie miał swoją graficzną i dobrze opisaną identyfikację marki, bo ta zaczyna już być rozpoznawalna, także poza granicami miasta, ale na razie z samej tylko nazwy. Efekty pracy, która trwa, poznamy w ciągu najbliższych tygodni. – Zaprezentujemy wtedy na pewno logotyp z napisem, który ma być indywidualnie zaprojektowany, do tego dużą część książki na temat tożsamości tego logo. To będzie kilkadziesiąt stron opisujących to logo, określających dokładnie kolorystykę, użyty font, czyli czcionkę oraz znaczenie tego logotypu oraz to, jak można go wykorzystywać. Zaprezentujemy też oznakowanie wewnętrzne i nie chodzi tylko o tabliczki – mówi Jacek Kowalczyk, dyrektor Miejskiego Centrum Kultury.
Logotypowi OBK, jak zdradza dyrektor Kowalczyk, towarzyszyć na pewno będzie specjalnie zaprojektowany napis 'Ostrowiecki Browar Kultury’, a sam znak 'ma się odwoływać do historii obiektu, samego budynku, ma wskazywać przyszłość i być znakiem współpracy”. – Ostrowiecki Browar Kultury jest przestrzenią, jest marką i potrzebuje systemu identyfikacji wizualnej. Być może pojawi się neon, na pewno powstanie też nowa strona internetowa, która będzie witać potencjalnych odbiorców i poprzez zakładki kierować ich do stron każdej z trzech instytucji mieszczących się w OBK, czyli Miejskiego Centrum Kultury, Biura Wystaw Artystycznych i Miejskiej Biblioteki Publicznej – dodaje.
Nowy logotyp ma sprzyjać promocji nowego obiektu – czyli Ostrowieckiego Browaru Kultury i działalności istniejących w nim instytucji. Będzie się pojawiać nie tylko na zaproszeniach, ale też bilboardach, citylightach , a także gadżetach, które są specjalnie projektowane. Znak pojawi się na budynku lub przy nim, najpewniej od strony ulicy Siennieńskiej. Nowe, a przynajmniej odświeżone znaki graficzne zyskają w późniejszym czasie także Miejskie Centrum Kultury, Biuro Wystaw Artystycznych i Miejska Biblioteka Publiczna. Nowa strona internetowa ma być gotowa najpóźniej w połowie roku.
/mag/