Trwa walka o szybką szprychę dla Skarżyska Kamiennej

źródło: pasazer.com

W ciągu najbliższych 20 lat powstać ma 10 nowych linii kolejowych, które pozwolą na dojazd pociągiem z największych miast w kraju do Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie pod Łodzią. Dwie z nich, tzw. szprychy będą przebiegać przez województwo świętokrzyskie. To linie numer 6 i 7. Pierwsza poprowadzi przez Grójec, Radom, Ostrowiec Świętokrzyski, Stalową Wolę do Rzeszowa. Linia nr 7 ma być podzielona na dwa odcinki – jeden połączy CPK z Opocznem, Kielcami, Buskiem-Zdrojem i Nowym Sączem. Drugi od Opoczna zostanie poprowadzony przez Włoszczowę do Krakowa i Katowic.

Na siatce planowanych połączeń nie ma jednak ani Sandomierza – najważniejszego turystycznie miasta w regionie ani Skarżysko- Kamiennej, jednego z najważniejszych miejsc na kolejowej mapie kraju.

– Miasto z największymi tradycjami kolejowymi i miasto, które ma największą stację transformatorową, jedną z największych w całym kraju, zostało właśnie wyłączone z tych planów. Uważamy, że szprycha biegnąca między innymi, między Sandomierzem i Ostrowcem jak najbardziej mogłaby być szprychą, która obejmowałaby również te dwa następne miasta prezydenckie – Starachowice i Skarżysko. To jest jeden z pomysłów, ale mogą być też inne koncepcje – mówi posłanka Marzena Okła – Drewnowicz. I dodaje, że w kolejnej kadencji Sejmu będą walczyć, by w projekcie ująć Skarżysko. Ona sama kandyduje z listy Koalicji Obywatelskiej. Posłanka informuje, że trwa zbiórka podpisów, dotycząca bezpośredniego połączenia miasta z CPK i Warszawą. Listy poparcia, na których można składać podpisy dostępne są, m.in. w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miasta Skarżysko Kamienna.

Według obecnych planów, pierwsze linie i to łączące Centralny Port Komunikacyjny z Warszawą i Łodzią powstaną na koniec 2027-ego roku.

/paw/

Ważne wydarzenia