60 000 złotych straciła 61-letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego i jej mąż. Sprawcami kradzieży okazali się oszuści, najpierw podszywający się pod pracowników firmy telekomunikacyjnej, a później pod pracowników banku.
– W miniony poniedziałek około godziny 11.00 z mężem zgłaszającej skontaktowała się kobieta, która przedstawiła się za pracownika firmy telekomunikacyjnej. W trakcie rozmowy poinformowała mężczyznę, że ktoś na jego dane zamówił e-kartę. Poźniej odebrał on telefon od osoby, która tym razem podawała się za pracownika banku – opowiada Ewelina Wrzesień, rzeczniczka prasowa Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Fałszywy pracownik banku polecił mężczyźnie zainstalować aplikację do zdalnego pulpitu oraz przekazywać mu przychodzące z banku kody. Oszczędności na koncie nie udało się uratować, mimo reakcji prawdziwych pracowników banku, którzy dostrzegli podejrzane transakcje na koncie i zadzwonili do 61-latki. Kobieta nakazała mężowi przerwać rozmowę ze złodziejami i się rozłączyć, ale było już za późno.
– Apelujemy do mieszkańców naszego powiatu, aby zachowali szczególną ostrożność i czujność podczas takich telefonów. Najlepiej przerwać rozmowę i skontaktować się bezpośrednio ze swoim bankiem, z osobą, która jest naszym opiekunem bankowym i taką informację zweryfikować – podkreśla Ewelina Wrzesień.
/pao/