Dwa nowe „wahadła” na trasie z Ostrowca do Opatowa, na budowanej obwodnicy

Fot. GDDKiA Kielce

Budowa obwodnicy Opatowa wchodzi w kolejną fazę. W związku z końcem prac przy budowie węzła na skrzyżowaniu drogi krajowej numer 9 i łącznika północnego, od czwartku 7 sierpnia na dwóch odcinkach między Ostrowcem Świętokrzyskim a Opatowem, będzie wprowadzony ruch wahadłowy.

Zamknięty zostanie odcinek drogi krajowej numer 9 z ruchem wahadłowym od strony Porudzia do ronda na skrzyżowaniu „dziewiątki” z łącznikiem północnym. Ruch będzie tam poprowadzony jedną jezdnią i łącznicami węzła. – Tymczasowa organizacja ruchu przewiduje poprowadzenie ruchu od strony Ostrowca Świętokrzyskiego w kierunku Opatowa, na początkowym odcinku inwestycji bajpasem, który będzie fragmentem nowego ronda. Tu będzie obowiązywał ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną – mówi Małgorzata Pawelec – Buras, rzeczniczka prasowa oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach i wyjaśnia dalej. – Następnie pojedziemy fragmentem nowego odcinka drogi krajowej numer 9, ale jezdnią prawą w obu kierunkach, właśnie do wspomnianego węzła. Wjedziemy na łącznicę węzła i jej fragmentem również ruch będzie się odbywał wahadłowo. Dalej po nowym wiadukcie węzłowym dojedziemy do już nam znanego ronda.

Z niego wjechać można na łącznik północny lub drogę w kierunku Opatowa. Taka organizacja ruchu ma obowiązywać do planowanego we wrześniu zakończenia robót w obrębie węzła. Zakończenie całej budowy obwodnicy Opatowa zaplanowane jest na ostatni kwartał bieżącego roku. – Na trasie głównej w ponad 09 procentach została ułożona podbudowa bitumiczna i przedostatnia warstwa wiążąca nawierzchni. W ponad trzech czwartych ułożona została ostatnia warstwa ścieralna. Wykonywane jest oznakowanie poziome. Na mostach, wiaduktach i estakadach prowadzone są roboty wykończeniowe. Do wykonania pozostało między innymi ułożenie nawierzchni na pozostałych odcinkach obwodnicy, wykonanie prac przy rondach i łącznicach na połączeniach nowych i istniejących dróg, prace przy oznakowaniu, a także szereg robót wykończeniowych – mówi Małgorzata Pawelec – Buras.

Budowa obwodnicy Opatowa oraz 3 – kilometrowego łącznika północnego została dofinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko. Kwota dofinansowania projektów to 336 milionów 700 tysięcy złotych, a ich całkowity koszt to 688 milionów 900 tysięcy złotych.

/sla/

Ważne wydarzenia