Budowa obwodnicy Opatowa zbliża się do końca. Oddano nowy wiadukt

Fot. GDDKiA

Nie ma już ruchu wahadłowego, jest normalny przejazd w obie strony. Od środy czynne są nowy wiadukt i rondo w Jałowęsach, na trasie jeszcze budowanej obwodnicy Opatowa.

– Wiadukt w Jałowęsach znajduje się nad budowaną drogą ekspresową S74, czyli nad odcinkiem obwodnicy Opatowa. Jadąc od Kielc wjedziemy na wiadukt z nowego ronda, które komunikuje nowy odcinek DK74 z jej obecnym przebiegiem. Z wiaduktu zjedziemy w istniejącą drogę stronę Opatowa – mówi Małgorzata Pawelec – Buras, rzeczniczka prasowa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach.

Wiadukt w Jałowęsach jest trzecim obiektem wybudowanym i już oddanym do ruchu w ramach nowej obwodnicy Opatowa. – Użytkownicy korzystają już z wiaduktu nad budowaną krajową „dziewiątką” w Tomaszowie, a także z obiektu w Okalinie. Te dwie zmiany ułatwiły ruch lokalny, a udostępnienie wiaduktu w Jałowęsach ułatwi przede wszystkim podróżowanie tranzytem – dodaje rzeczniczka.

Przypomnijmy, że obwodnica o długości ponad 11,5 kilometrów biegnie po południowo-zachodniej stronie Opatowa. Wybudowano tam dwa węzły drogowe. Pierwszy na skrzyżowaniu istniejącej krajowej „dziewiątki” z jej nowym przebiegiem i z tak zwanym łącznikiem północnym do drogi krajowej numer 74. Drugi węzeł „Opatów” powstaje w Marcinkowicach, zapewniając skomunikowanie z drogą wojewódzką numer  757 w kierunku Staszowa. Wszystkie prace mają się zakończyć za kilka tygodni. – Na trasie głównej w 95 procentach ułożona została podbudowa bitumiczna i przedostatnia warstwa wiążąca nawierzchni. Układanie ostatniej warstwy ścieralnej przekroczyło półmetek. Rozpoczęło się wykonywanie oznakowania poziomego. Na mostach, wiaduktach, estakadach prowadzone są roboty wykończeniowe. Ogólnie do wykonania pozostało ułożenie ostatniej warstwy nawierzchni na pozostałych odcinkach obwodnicy, wykonanie prac przy rondach i na połączeniach nowych i istniejących dróg – wymienia Małgorzata Pawelec – Buras.

Budowa obwodnicy Opatowa oraz łącznika północnego została dofinansowana w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko. Kwota dofinansowania to około 337 milionów złotych. Całkowity koszt inwestycji sięga ostatecznie 690 milionów złotych.

/sla/

Ważne wydarzenia