Miasto uruchomiło Portal Mieszkańca. Można tam zgłaszać uwagi i zagrożenia

W Ostrowcu działa już Portal Mieszkańca. To strona internetowa, jaką uruchomił samorząd miejski, która odsyła do strony budżetu obywatelskiego, konsultacji społecznych i zupełnie nowego narzędzia – centrum zgłoszeń.

– Jeżeli nasi mieszkańcy widzą, że coś się dzieje na mieście, niebezpieczny ubytek w jezdni, popsutą latarnię, albo, że gdzieś trzeba skosić trawę, to liczymy, że będą nam to zgłaszać właśnie za pośrednictwem tej strony. Oszczędzi to czasu naszym mieszkańcom i pomoże nam rozwiązać problem. My na bieżąco mamy podgląd na te zgłoszenia i możemy szybciej go rozwiązać – informuje Dominik Smoliński, wiceprezydent Ostrowca Świętokrzyskiego. Wyjaśnia, że aplikacja umożliwia mieszkańcowi śledzenie tego, jak rozwiązywane jest jego zgłoszenie.

A zgłaszać można nie tylko dziury w jezdni, chodnikach czy niesprawną infrastrukturę, ale także informacje o dzikich wysypiskach, spalaniu śmieci w piecu przez sąsiada, zakłócanie porządku oraz uwagi dotyczące na przykład miejskiego przewoźnika. – Przygotowaliśmy osiem różnych kategorii zgłoszeń. Wystarczy opisać takie zgłoszenie, wskazać lokalizację i można to zrobić oznaczając miejsce na mapce. Może także dołączyć zdjęcie. Takie zgłoszenia trafiają do nas oraz do Straży Miejskiej. Co ważne, mogą to być anonimowe zgłoszenia, ale oczywiście można się podpisać – mówi wiceprezydent Smoliński.

Wkrótce Portal Mieszkańca zostanie rozbudowany o zakładki dotyczące Młodzieżowej Rady Miasta i Ostrej Karty, czyli karty lojalnościowej dla mieszkańców Ostrowca.

Portal Mieszkańca znajdziecie na stronie internetowej urzędu miasta.

/mag/

Ważne wydarzenia