Oddział wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Kielcach oraz punkty obsługi w Ostrowcu i Sandomierzu przywróciły standardowe zasady obsługi klientów.
– Te punkty nie były zamknięte, ale przyjęcia pacjentów były znacznie ograniczone. Odbywały się przede wszystkim w formie telefonicznej, video, mailowej czy korespondencyjnie. Jeśli ktoś chciał załatwić coś osobiście, musiał najpierw umówić telefonicznie wizytę. Teraz ten wymóg zostaje zniesiony – tłumaczy Beata Szczepanek, rzeczniczka prasowa świętokrzyskiego oddziału NFZ. Dodaje, że cały czas w placówkach funduszu obowiązują środki ostrożności dostosowane do aktualnej sytuacji epidemicznej w kraju. – Do sali obsługi mogą wejść wyłącznie osoby, które mają zakryte usta i nos maseczką. Osoby odwiedzające sale obsługi klienta mają do dyspozycji 50 procent miejsc siedzących w strefie oczekiwania na obsługę. Po każdym obsłużonym kliencie stanowisko, w tym przesłona oddzielająca pracowników, blat biurka i długopisy są starannie dezynfekowane.
Warto dodać, że przed wejściem do sali obsługi nadal dostępna jest skrzynka podawcza, w której pacjenci mogą zostawić korespondencję, bez konieczności wchodzenia do sali obsługi klientów. Punkt obsługi klienta w Ostrowcu czynny jest w dni robocze w godzinach od 8 do 16.
/paw/