Rośnie liczba dzieci ze specjalnymi potrzebami kształcenia

W ostrowieckich przedszkolach przybywa dzieci z orzeczeniami o specjalnych potrzebach kształcenia i opiniami zawierającymi wskazania o indywidualnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych dziecka. W ostatnich trzech latach potrzeba prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju przedszkolaków wzrosła w Ostrowcu dwukrotnie.

Chodzi zwłaszcza o dzieci ze zdiagnozowanym autyzmem i Zespołem Aspergera. – Ten przyrost jest w ostatnich dwóch, trzech latach bardzo znaczący, wyraźny i z tymi dziećmi trzeba bardzo intensywnie pracować, żeby zniwelować ich problemy, ułatwić im start nie tylko później w szkole podstawowej, ale w dorosłe życie – mówi Jan Bernard Malinowski, naczelnik Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych Urzędu Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Odpowiedzią na rosnące potrzeby wspierania dzieci z problemami ma być skierowanie do pracy psychologów, na razie pilotażowo w dwóch przedszkolach. – Będą to przedszkola nr 12, gdzie funkcjonują cztery oddziały integracyjne i jeden specjalny oraz przedszkole nr 21, bo tam dzieci, które potrzebują takiego wsparcia jest zdecydowanie najwięcej – wyjaśnia naczelnik Malinowski.
Na rosnące potrzeby w zakresie wsparcia dzieci i rodziców opieką psychologów wpłynęła dodatkowo pandemia koronawirusa i długi czas izolacji od rówieśników. Psycholodzy mają zostać zatrudnieni w placówkach jeszcze w tym roku.

/mag/

Ważne wydarzenia