Kto słucha Radia Ostrowiec? Zerkamy na profil naszego Słuchacza

Radio Ostrowiec liderem słuchalności w powiecie ostrowieckim. Jesteśmy najchętniej słuchaną stacją radiową. Każdego dnia wybiera nas aż 23.2 procent Słuchaczy

Na drugim miejscu jest RMF FM ze słuchalnością 19,3 procent.
Badania słuchalności stacji radiowych tzw. Radio Track od lat dla niemal wszystkich sieci i stacji radiowych prowadzi Instytut Badań Rynku i Opinii Kantar Polska.
Obejmują one szereg parametrów – od zasięgu dziennego po profil słuchacza.
Każdy z parametrów opowiada nam o innym obszarze funkcjonowania stacji radiowej. Dla redakcji ciekawe mogą być wyniki tzw. pasm czasowych, w których widać w jakich godzinach w jakiej liczbie odbiorcy słuchają radia. To także tzw. profile słuchacza wskazujące – kto jest odbiorcą radia, czy kobiety czy mężczyźni, osoby w jakim przedziale wiekowym, mieszkańcy miast, czy wsi.
– Według badań, Radio Ostrowiec częściej wybierają kobiety – to 57 procent respondentek. Mężczyźni to 43 procent respondentów – mówi Klaudia Banaczek, szefowa działu marketingu w Radiu Ostrowiec.
Zwraca uwagę, że dla zespołu radia każdy słuchacz jest wyjątkowy i ważny, ale… jak podkreśla – nie da się zrobić radia, które ma 100 procent słuchalności i trafia w gusty zarówno dzieci i młodzieży, jak i seniorów.
– Pozwolę sobie z punktu widzenia działu marketingu, czyli też pionu sprzedaży zwrócić uwagę, że Radia Ostrowiec słucha 59 procent słuchaczy aktywnych na rynku pracy, czyli posiadających budżety, inwestujących w budowy domów, mebli, dekoracji, zabawki, edukację – po prostu robiących zakupy – podkreśla Klaudia Banaczek.
Ale dochodzi do tego jeszcze grupa słuchaczy w wieku 60-75 lat, a tych Radio Ostrowiec ma aż 34 procent. – Współcześni seniorzy to ludzie wciąż ciekawi świata, korzystający z ofert kulturalnych, nie stroniący od odwiedzania restauracji, kawiarni, wciąż dbający o siebie i swoje zdrowie – zaznacza szefowa marketingu Radia Ostrowiec. – W Radiu Ostrowiec mogą znaleźć informacje i ciekawe oferty naszych reklamodawców – dodaje.

Dane pochodzą z badania Radio Track, Kantar Polska, profil dotyczy słuchaczy w zasięgu dziennym w województwie świętokrzyskim, próba liczy N=114, okres z którego pochodzą dane: styczeń 2019-lipiec 2021
/joge/

Ważne wydarzenia