Już ponad 23 tysiące pacjentów skorzystało z pomocy medycznej za pomocą, uruchomionej pod koniec maja tego roku, Teleplatformy Pierwszego Kontaktu. Ponad połowę z nich stanowiły porady pielęgniarskie.
Teleplatforma uruchomiona została, by rozwiązać problem tych pacjentów, którzy w nocy lub w weekend z każdą dolegliwością kierują się na Szpitalny Oddział Ratunkowy, mimo, że tam powinny trafiać najcięższe przypadki czy osoby z bezpośrednim zagrożeniem zdrowia lub życia – mówi Beata Szczepanek, rzeczniczka świętokrzyskiego oddziału NFZ. Dodaje, że infolinia TPK czyli numer 800 137 200 – to jeden wspólny numer dla całego kraju. Jest to świadczenie, które wspiera nocną i świąteczną pomoc medyczną – wyjaśnia rzeczniczka NFZ i dodaje, że najwięcej połączeń wykonywanych jest w weekendy w godzinach wieczornych.
Podczas połączenia z infolinią personel medyczny może wystawić pacjentowi e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Wszystko odbywa się cyfrowo. W stanach nagłego zagrożenia zaleci wezwanie karetki – podkreśla Beata Szczepanek i przypomina, że porady udzielane są w 4 językach – polskim, angielskim, ukraińskim oraz rosyjskim. Na 23 tysiące porad blisko 600 udzielonych było w języku obcym. Ponad połowę połączeń z konsultantem stanowiły te w języku rosyjskim (308), a ponad jedną czwartą – w języku ukraińskim (167), zaś pozostałe – w języku angielskim (122).
Bezpłatny numer telefonu gdzie pacjenci otrzymać mogą niezbędną pomoc medyczną sprawdzicie na naszej stronie internetowej radioostrowiec.pl
(800 137 200),