TAJEMNICE LABIRYNTU. LITERACKA PODRÓŻ DO KRAINY MITÓW, BAŚNI i LEGEND

Wakacyjny konkurs Radia Ostrowiec

Często na pytanie, co zabierzesz ze sobą na wakacje oprócz odpowiedzi „dobry humor” pojawia się także odpowiedź „książka”. Bo podczas letniego wypoczynku chętnie umilamy sobie czas dobrą lekturą.

I, podobnie jak w ubiegłym roku, chcemy Państwa zachęcić do kolejnej przygody z literaturą.

Nasz tegoroczny wakacyjny konkurs nosi nazwę „Tajemnice labiryntu. Literacka podróż do krainy mitów, baśni i legend”.

To zabawa, w której uczestnicy mają za zadanie – wskazując poszczególne pola na planszy – odkryć jak biegnie przez nią labirynt. Oczywiście nie zabraknie pułapek, czyli fałszywych dróg, ścian i zapadni, ale będą również bonusy, np. komnaty skarbów, które zwiększą szanse na wygraną. W skrócie „Tajemnice labiryntu” to mix gry w statki z krzyżówką.

W ubiegłym roku ratowaliśmy książki noblistów, które chcieli zatapiać piraci barbarzyńcy na Statkach Antykultury.

W tym roku sięgniemy po uśpione moce antycznych bogów i herosów z trzech mitologii: greckiej, słowiańskiej oraz germańsko-celtyckiej. Któż nie fascynował się Zeusem, Thorem, czy nie słyszał o słowiańskim bogu Swarogu

Nagrodami dla uczestników odgadujących hasła w poszczególnych etapach będą książki, które ufundował Partner Konkursu „Księgarnie Świat Książki”, a będą to mitologie i literatura fantasy.

Nagrodą główną, ufundowaną przez Regionalną Organizację Turystyczną Województwa Świętokrzyskiego jest weekendowy pobyt ze śniadaniami dla dwóch osób w jednym z najpiękniejszych zakątków naszego regionu. ……

 

Zapraszamy do zabawy!

ZASADY GRY:

Liczba uczestników w pierwszym etapie gry jest nieograniczona, na każdym etapie można do niej dołączyć. Na każdym etapie można także podejmować próby odgadnięcia hasła, oczywiście jeśli trafimy w pole labiryntu.

W wydrukowanej poniżej planszy ukryty jest labirynt. Uczestnik – podobnie jak w grze w statki – strzela, próbując odkryć jego kształt. Co ważne, w przypadku naszego labiryntu pola mogą stykać się także narożami.

W każdej edycji (a te trwają od poniedziałku do piątku) z liter trzeba będzie ułożyć cztery hasła związane, oczywiście, z mitami, legendami i baśniami. Całym hasłem jest odkrycie wszystkich czterech wyrazów.

W niektóre pola labiryntu wpisana jest cyfra, a do niej przypisana jest ukryta litera, którą wpisujemy w hasła do odgadnięcia. Dwuznaki odsłaniamy pojedynczo.

Poprawne trafienie w pole labiryntu, gdzie jest „przejście” oznacza prawo do dalszego strzelania. „Pudło” – oznacza, że strzelanie przejmuje następny uczestnik.

Trafienie w pole, pod którym ukryta jest „komnata ze skarbami” daje nam prawo do wyboru samogłoski, którą będzie można wpisać w hasło (wpisujemy w pierwsze wolne miejsce w haśle).

A teraz o pułapkach….

Trafienie w pole, gdzie jest „ściana” powoduje, że gracz nie może dalej wskazywać pól. Prawo to przejmuje kolejny dzwoniący uczestnik konkursu. Trafienie w „komnatę z zapadnią” oznacza pytanie z kręgu wymienionych mitów. Poprawna odpowiedź sprawia, że mamy prawo dalej „strzelać”. Niepoprawna, że odpadamy, a próby podejmuje kolejny uczestnik. Podobnie jest w przypadku „fałszywej drogi”. Uratować nas może tylko poprawna odpowiedź na pytanie.

Do finału przechodzi uczestnik, który jako ostatni odgadnie ostatni element hasła, a na nie w całości – przypomnijmy – składają się cztery wyrazy.

Rozpoczynamy 8 sierpnia w audycji w „Dobrym miejscu. W dobrym czasie”.

Gramy od godz. 12.15 do 12.30. W tym czasie czekamy na Wasze telefony.

Finał zaplanowaliśmy na ostatnie dni sierpnia lub pierwsze dni września (musimy zgrać czasowo wszystkich finalistów), by mogli zmierzyć się „na żywo” w redakcji Radia Ostrowiec.

Autorem „Tajemnic labiryntu. Literackiej podróży po mitach, baśniach i legendach” jest Grzegorz Marzec, koordynator przewodników Bałtowskiego Kompleku Turystycznego, pasjonat historii, muzyki, literatury i szachów.

Regulamin konkursu. 

LEGENDA:

X – ŚCIANA

KZ – KOMNATA Z ZAPADNIĄ

KS – KOMNATA SKARBÓW

FD – FAŁSZYWA DROGA