Kierowcy i piesi o nowej organizacji ruchu na remontowanej ulicy Radwana. Problemem jest skrzyżowanie

Od wtorku na remontowanej ulicy Radwana od Denkowskiej do skrzyżowania z ulicą Polną obowiązuje nowa organizacja ruchu. – Ruch tam już się normalizuje, największe problemy kierowcy wciąż mają na skrzyżowaniu ulicy Radwana z ulicą Polną – mówi Dominik Kowalski, naczelnik wydziału ruchu drogowego komendy policji w Ostrowcu.

Zamknięte na czas remontu zostały nitki ulicy Radwana od strony osiedla Ogrody, a kierowcy w obu kierunkach jeżdżą nitkami ulicy od strony Śródmieścia i osiedla Słoneczne. – Kłopotliwy dla kierujących jest ten moment, kiedy przejeżdżają na wprost ulicą Radwana i apelujemy o szczególną ostrożność w tym newralgicznym miejscu – dodaje szef ostrowieckiej drogówki.

Ruchem na skrzyżowaniu nie kieruje sygnalizacja świetlna. Została wyłączona. Zmienione dodatkowo jest pierwszeństwo jazdy. – W tej zmienionej organizacji chodzi przede wszystkim o to, żeby poprawić ruch na ulicy Polnej i zminimalizować ruch na ulicy Radwana, żeby kierujący omijali tę ulicę – wyjaśnia naczelnik Kowalski, który brał udział w opiniowaniu nowej organizacji ruchu.

Remont utrudnia nie tylko jazdę. Daje się we znaki także pieszym, zwłaszcza seniorom, którzy próbują przedostać się na drugą stronę ulicy Radwana lub Polnej. -To skrzyżowanie jest teraz niebezpieczne, trzeba bardzo uważać, żeby nie wpaść pod koła samochodu – opowiada pani Henryka. – Na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo, ale piesi i kierowcy muszą się wzajemnie zrozumieć i na siebie uważać – zaznacza szef ostrowieckiej drogówki.

Kierowcy i piesi wciąż popełniają błędy. Łamanie przepisów tłumaczą pospiechem, jak mężczyzna, który przez ulicę Radwana, przy urzędzie miasta przechodził przy nas poza wyznaczonym miejscem dla pieszych. Tłumaczył, że spieszy się do samochodu i to najszybsza droga.

Nowe, czasowe oznakowanie wyznacza na całym odcinku remontowanej ulicy przejścia dla pieszych, przystanki autobusowe, kierunek poruszania się. Drogowcy zabezpieczyli zamknięte wjazdy i przejścia, a po naszej interwencji utwardzili nawierzchnię na obu nowych, tymczasowych przystankach autobusowych – wysypując tam szlakę. Wcześniej informowaliśmy, że piesi toną tam w błocie.

Remont tego odcinka ulicy potrwa do lutego. Drogowcy rozpoczną wtedy remont nitek ulicy od skrzyżowania z Polną do skrzyżowania z Aleją Jana Pawła II od strony osiedla Ogrody, a w połowie roku dodatkowo najpewniej zamknięta zostanie Aleja 3 Maja i rozpocznie się rozbiórka mostu.
– Jest gorzej, żeby było lepiej – mówi pani Wanda, która także z trudem pokonuje przejście dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Radwana i Polnej, i warto w taki sposób podchodzić do utrudnień. Potrwają prawie dwa lata.

/mag/

Ważne wydarzenia