Chciała zainwestować, oszuści oczyścili jej konto bankowe

Jeśli chcemy zainwestować swoje oszczędności, to tylko z pomocą autoryzowanych placówek. Z pomocy przedstawiciela, który kontaktuje się z nami telefonicznie nie warto korzystać i przekonała się 62-letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego.

Kobieta pozwoliła się okraść na kwotę 20 tysięcy złotych. – Z tą mieszkanką naszego miasta pod koniec zeszłego roku skontaktowała się najpierw kobieta, która posiadała wschodni akcent. Jej jednak nie udało się namówić poszkodowanej do zainwestowania w akcje znanej spółki. Kilka dni temu skontaktował się z nią jednak mężczyzna, który także miał wschodni akcent i przekonał kobietę do zainwestowania oszczędności – relacjonuje Ewelina Wrzesień, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim. Ostrowczanka swojemu rozmówcy zaufała do tego stopnia, że przelała na wskazane konto 900 złotych, jako pokrycie kosztów operacyjnych, a następnie zainstalowała na swoim telefonie aplikację do zdalnego pulpitu 'ANYDESC’, podała oszustowi numer uwierzytelniający, a następnie numer karty bankomatowej. Potem zalogowała się na swoje konto poprzez aplikacje bankową, podając nieświadomie oszustowi wszystkie potrzebne informacje do opróżnienia jej konta.
Policjanci apelują, żeby nie instalować na swoim telefonie nieznanych aplikacji, zachować czujność, gdy słyszymy obietnice szybkiego zysku, zwłaszcza, gdy składa je nieznana osoba przez telefon.

/mag/

Ważne wydarzenia